torsdag 9 mars 2017

Skrivmall på hur ett personligt brev och ett CV kan se ut

Förnamn Efternamn  
Adress
Postadress                                
Mobil                                                              
Foto
Hej!

Jag heter Förnamn Efternamn och jag går på Krokslättsgymnasiet. Jag är (egenskaper). Jag skulle vilja ha ett sommarjobb. Jag kan tänka mig att jobba på (berätta var du vill jobba) Mina fritidsintressen är (intressen.) I framtiden vill jag jobba som (yrke). Mitt favoritämne i skolan är (ämne). Efter Språkintroduktion vill jag läsa (program).

Hoppas att ni hör av er om sommarjobb.

Hälsningar Förnamn Efternamn

CV

Arbetslivserfarenhet

2014-2015 Butik

2015-2016 Förskola

Utbildning

2016- 2017 (nuvarande) Språkintroduktion på Krokslättsgymnasiet i Mölndal.

2006- 2016 Rangeen highschool i Kurdistan i 11 år. Jag har betyg i matte, naturvetenskap, samhällskunskap, historia, religion, bild, idrott, datavetenskap från denna skoltid (men jag har inte validerat det i Sverige).

Datorkunskap

Läst datavetenskap i Kurdistan.

I Sverige har vi dator i skolan och vi skriver presentationer, olika texttyper i dokument, använder excel på matten, mailar arbeten till våra lärare och använder sociala medier.

Språk

Svenska snart flytande
Engelska flytande
Arabiska flytande
Kurdiska (modersmål)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar